Kapal Terbang Terhempas

Sunday 25 December 2016

Ke korea kah kita bersama Traveloka.

Assalammualaikum...

Pic from Traveloka

Aku excited giler bila dapat tau Traveloka nak bagi tiket ke 10 destinasi yang dipilih oleh Traveloka secara PERCUMA! Memandangkan aku ni jobless traveler dan juga seorang student. Aku harap aku ada luck untuk cuba nasib di Traveloka ni. Eventhough bukan hadiah 'grand prize', yang lain pun okay!

Pic from Traveloka
Antara 10 destinasi yang dipilih oleh traveloka.

Pic from Traveloka

Pic from Traveloka
Antara hadiah-hadiah yang dijanji oleh Traveloka kepada pemenang-pemenang bertuah!

Well aku sebenarnya dah lama simpan niat nak pergi Korea Selatan. Peminat K-POP? Yes. Minat Running Man? Yes! But itu plus-plus je bagi aku. Chance nak jumpa retis-retis Korea ni sangatlah tipis ibarat kau cari jarum kat dalam jerami. Aku sebenarnya more to sejarah dia, kosmetik dia, makanan dia dan juga budaya dia. Aku nak mengalami apa yang aku rasa kat Jepun. Dari sejarah hinggalah makanan dan teknologi dia. Semua membuatkan aku wahhhh. Kagum. Duduk kat Malaysia tak berkembang aku ni rupannya.

1. Feeling ala-ala Goryeo.

Pic from https://www.facebook.com/seohwahanbok/
Every girls dream is to be a princess for one day. Boleh rasanya realisasikan impian ni kalau kat sana. Feel the fe'eling to wear hanbook!

Pic from google

Berdekatan dengan Hanbook Rental Shop tu, aku boleh berjalan pergi GyeongBok Gung Palace, tengok guard changing ceremony.

2. Jerit, leleh dan pengsan di Everland.


Di Everland ada roller coaster yang diperbuat kayu, dan juga paling curam...erk. Tapi memandangkan aku tengok macam gerun je tengok muka Yoo Jaesuk tu. Nak try jugaklah. Hahaha.

3. Melantak dan shopping di Insadong secara ekonomi! (Oh, mungkin juga di Myeondong. Hehe)

Gif from google

Pic from google

Gif from google
Dan of course secara halal yang tak melibatkan any haramness. Hehehe.

4. Jadi sakan bila nampak pemandangan WOW!

Gif copyright to Lula An-Nada
Aku rasa aku suka membayangkan pemandangan autumm, winter dan spring. Ahh~~ cantiknya...
Makan dalgona (snack korean) sambil berjalan-jalan kat Hanok Village.... Ahhh~~~

5. Me as coffee addict.

Gif copyright to Lula An-Nada

Memang wajib bagi aku memburu kedai coffee yang betul-betul dikendalikan barista yang bertauliah.


Sebenarnya, banyak tempat best aku nak pergi kat Korea Selatan, banyak sangat. Boleh tengok itu ini. Aku rasa duduk kat sana 2 minggu pun belum tentu lagi jelajah aku habis. Hahaha. Oh well, thanks to Traveloka for create this oppurtunity for me and us to get us to place we always dream for.



Good luck reader!

No comments :